Zarządzanie dokumentami OpenKM wspiera oprogramowanie zarządzania zapisami. Zarządzanie treścią przedsiębiorstwa (Enterprise Content Management) - ECM - to pojęcie zdefiniowane w 2005 przez profesjonalistów IT, które konkuruje z innymi konceptami takimi jak EDRMS lub ERMS. Istnieje literatura z terminami związanymi z zarządzaniem dokumentami, takimi jak; ECM, EDRMS, ERMS, DM, KM , wpływ na to bardziej mają zasady marketingowe niż obiektywne powody.
My preferujemy termin EDRMS (dokumenty przedsiębiorstwa i system zarządzania zapisami ang.Enterprise Document and Record Management System), powodzenie w mniejszym stopniu w świecie marketingu, jednak z naszego punktu widzenia bardziej ścisły i reprezentacyjny.
Zarządzanie informacjami w zarządzaniu zapisami, to zakres zarządzania odpowiedzialny za wydajną i systematyczną kontrolę działania, potwierdzenia, utrzymywania, użycia i dyspozycji rekordów, włączając procesy przechwytywania i utrzymywania dowodów i informacji dotyczących aktywności biznesowych i transakcji w formie rekordów. Zapisy to informacje stworzone, otrzymane, utrzymywane jako dowód i informacje organizcji lub osoby, w celu regulacji prawnych lub w transakcji biznesowych.
Rozwiązania oprogramowania zarządzania zapisami wspierają manadżerów dokumentów i każdą osobę, która tworzy lub używa rekordów w przebiegu ich procesów biznesowych. Elektroniczne zarządzanie zapisami w organizacji zawiera:
Wszystkie organizacje muszą identyfikować środowisko regulacyjne, które ma wpływ na ich aktywność i wymaga dokumentowania ich aktywności. Zasady i procedury organizacji powinny uwzględniać aplikację środowiska regulacyjnego do ich procesów biznesowych. Organizacja powinna zapewnić adekwatne dowody stosowania środowiska regulacyjnego w zapisach ich aktywności.
Organizacja powinna ustanowić, dokumentować, utrzymywać i stosować zasady, procedury i praktyki do zarządzania zapisami, aby upewnić się, że spełniona jest potrzeba dowodu, odpowiedzialności i informacji na temat aktywności biznesu.
W scenariuszu zarządzania zapisami elektronicznymi zapisy są tworzone, odbierane i wykorzystywane podczas prowadzenia działalności gospodarczej. Aby wesprzeć prowadzenie biznesu, zachować zgodność z regulacjami prawnymi i zapewnić odpowiedzialność, organizacje powinny tworzyć i utrzymywać autentyczne, niezawodne i przydatne zapisy oraz chronić integralność tych rekordów tak długo, jak to konieczne. Aby to zrobić, organizacje powinny ustanowić i przeprowadzić kompleksowy program zarządzania dokumentacją, który obejmuje:
Plan dokumentacji to komleksowy zarys, który zawiera serię rekordów, pliki organizacji, aktywne lokacje dokumentacji, instrukcje przeniesienia dokumentacji, instrukcje przechowywania i zarządzania plikami, oraz inne konkretne instrukcje, które zawierają wskazówki efektywnego zarządzania zapisami.
Plan dokumentacji oprogramowania OpenKM, określająjak zapisy powinny być uporządkowane jak zostaną stworzone i otrzymywane, zapewnia "mapę drogową" rekordów tworzonych i utrzymywanych przez jednostkę organizacyjną i wspierać dyspozycję rekordów.
Plan dokumentacji jest tworzony poprzez wyszczególnienie serii rekordów dokumentacji w twojej jednostce organizacyjnej, takie jak informacje przez kogo i jak są zarządzane, uwzględniając powyższe informacje w planie dokumentacji.
Plan dokumentacji oprogramowania OpenKM, przedstawia każdy typ rekordów w organizacji, lokalizację w której powinny być przechowywane, zasady wobec nich stosowane, harmonogram i chronologia zarządzania, sposób ich dyspozycji, oraz osobę bądź osoby odpowiedzialne za zarządzanie nimi. To obejmuje następujące zadania:
Pozwala na dziedziczenie pomiędzy seriami dokumentacji.
Ustawianie zabezpieczeń przez serię dokumentacji zapisu.
Definiowanie powszechnych wyszukiwań na podstawie serii dokumentacji rekordów.
Klasyfikacja aktywności biznesowych spełnia funkcję potężnego narzędzia do wspomagania prowadzenia biznesu i w wielu procesach zaangażowana w zarządzanie zapisami:
System klasyfikacji odzwierciedla biznes organizacji, z której wynikają i są wzorowane na analizach aktywności biznesowej organizacji. System może być użyty do wspierania różnorodnych procesów zarządzania zapisami.