Niektóre z wyzwań zarządzania wiedzą organizacji:
Zarządzanie wiedzą to system wsparcia decyzji, który wymaga implementacji modelu odnoszącego się do procesu uczenia się - czasami opartego na samonauce maszynowej - przechwytywanie i przekazywanie wiedzy w codziennej aktywności ( proces dzielenia się wiedzą ).
Przechwytywanie know-how nie jest wystarczające. W pewien sposób, odpowiednie nastawienie musi być zachęcone i kultura wzajemnego wsparcia musi być wpierana w przedsiębiorstwie.
Narzędzia uczenia się i techniki powinny pomóc w tworzeniu dogodnej kultury i nastawienia ze skłonnością do dzielenia się.
Podstawowa charakterystyka modelu zarządzania wiedzą ( strategia zarządzania wiedzą ):
OpenKM umożliwia jeden punkt dostępu do wszystkich informacji - zarządzanie zawartością - systematyka. Model bezpieczeństwa pomaga Ci ustawić do jakich informacji użytkownicy mają dostęp.
Na podstawie modelu uczenia się - samouczenie maszynowe - i używanie istniejących danych w przechowalni, OpenKM przechwytuje i identyfikuje informacje do rozpowszechnania i ponownego wykorzystania.
Zarządzanie rozwiązaniami OpenKM, pozwala na zautomatyzowanie cyklicznych procesów przy użyciu zautomatyzowanych zadań. Te procesy redukują koszty, minimalizują błąd człowieka jak również zniechęcanie użytkowników od wykonywania powtarzalnych zadań, które nie przyczyniają się do wiedzy.
Zadania zarządzania dokumentami OpenKM są oparte na wydarzeniach dokumentów - jak koncept firewall paradigm, zatwierdzenie zasad i zastosowanie zdefiniowanych akcji - i pomóc Ci automatycznie ustawić logikę twojego biznesu. Możesz ustawić zasady na podstawie wydarzeń, dla przykładu przeniesienie dokumentu do nowego celu, zamiana zabezpieczeń, zatwierdzenie zmian dokumentu (konwersja do PDF z grupową kompresją). Dzięki architekturze plug-in OpenKM, jest łatwo rozszerzalny.
System zarządzania dokumentami OpenKM oferuje kompletną i konfigurowalną ścieżkę audytu. To pozwala Ci na posiadanie dokumentacji dowodowej sekwencji aktywności, które w jakimkolwiek czasie miały wpływ na konkretną operację, procedurę lub wydarzenie.
Serwisy internetowe REST i CMIS
Protokoły CIFS, FTP i WebDAV są wpierane.
Zarządzanie treścią przedsiębiorstwa OpenKM, może być szybko zintegorwana z aplikacjami zewnętrznymi. Dostępna jest integracja z między innymi: Bonitasoft BPM, Microsoft Office i Vtiger.
Zarządzanie treścią przedsiębiorstwa OpenKM, pozwala na tworzenie jednego lub więcej archiwów wiedzy i umożliwianie dostępu do nich całej organizacji. Praktyczny przykład dostępny na: https://docs.openkm.com.
Dla przykładu baza wiedzy pomaga Ci szybko zbudować katalog biznesowy ( proces przechwytywania wiedzy ).
OpenKM może być użyty do przechowywania całej fizycznej koresponcencji firmy, wydrukowanych dokumentów - poprzez proces cyfryzacji - jak i wiadomości email, zapisane w archiwum.
Automatyczne rozpowszechnianie niestandardowych informacji dla użytkowników lub grup zainteresowań, które są tworzone w archiwum.
Pomoc w konsolidacji wiedzy w podejmowaniu decyzji (system wsparcia decyzji).
Automatyczne sprawozdania dla kontroli.
System zarządzania dokumentami OpenKM Zone OCR jest systemem przechwytywania danych i przetwarzania dokumentów ( przechwytywanie danych ). Jest zaprojektowany tak, aby przetwarzał strumienie dokumentów każdej struktury w dane gotowe dla biznesu. Dzięki architekturze OpenKM możliwe jest intergowanie z technologią komercyjną taką jak: Abby Flexicapture, Kofax i Cognitive Forms.
Dostępne są rozszerzenia do podglądu plików AutoCAD i DICOM. Dzięki architekturze plug-in OpenKM, jest łatwo rozszerzalny do innych formatów.
Kontrola wersji to zarządzanie zmianami w dokumetach. Zmiany są przeważnie identyfikowane poprzez numer lub kod, nazwany "numerem rewizyjnym". Każda rewizja jest powiązana ze znacznikiem czasu i użytkownikiem dokonującym zmian. Rewizje mogą być porównywane graficznie i przechowywane.